28 Mayıs 2011 Cumartesi

TUANA ODASI PASPASLARI


eveeeett minik melek tuana'mızın paspasları :)

yapılışıları

ÇİÇEK PASPAS

yine kumaşçılardan öncelikle beğeniye göre kumaş alınır. kalıp çıkartılır. ben kalıbı büyük servis tabaklarından beş tanesini yağlı kağıdın üstüne koyarak çıkardım. büyüklüğü isteğe göre ayarlanabilir.

sonra kumaşı kalıbıma göre kestim. içine kumaşçılarda satılan o slikon elyaftan koydum altına başka bir kumaş koyarak diktim. üstündeki kumaşları da BİM'den aldığım homemaxx marka son derece uyduruk ama iş görür makineyle (bu arada dikiş dikmekten çok anlamam :)  ) aplike yaptım. hayatımda ilk kez yaptım bu aplike olayını da :)) işte bu kadar bitti.



KUŞ PASPAS

çiçek paspastan kalıp çıkarma anlamında çok daha zor bir paspas oldu bu. yine bilgisayardan bir kuş çizimi buldum. bunu eşimle birlikte büyük bir yağlı kağıda çizdik (ki eşim eletronik ve haberleşme mühendisi olmasına rağmen çizim konusunda çok yeteneklidir) zemindeki pembe kumaşı ayrı, kanatları ayrı, ayakları ayrı çizdik. göz ve gaga zaten basit.

neyse çiçek paspasta olduğu gibi yapıldı. yalnızca gaga ve ayak, alt ve üst kumaş dikilirken araya konulup dikildi. kanat bölümü yine kalıp çıkarılıp alt ve üst kumaşlı olarak yapıldı ve üstten gövdeye dikildi. göz aplike yapıldı. :)

kuşun tek ayaklı olmasını eleştiren (ki ayağını dikmek konusunda çok zorlandım gerçekten, çünkü dikiş konusunda çok tecrübesizim, o yüzden ikinci ayağını dikmedim :)  ) eşim olmaz dedi bu tek ayaklı, çok biliyorsan o zaman kendin dik dedim ve eline aldı iğne ipliği benim şöyle şöyle yapacaksın dememle ikinci bir ayak daha dikti, al dedi işte, üstelik seninkinden çok daha güzel oldu... bu arada gerçekten el dikişiyle yaptı ve benimkinden güzel olmuştu. iki ayak farklı yapılarda olduğundan eşimin yaptığını eklemedim :p :)) hatıra duruyor :))

Hiç yorum yok: