28 Mayıs 2011 Cumartesi

TUANA KAPI SÜSÜ


minik melek tuana'mızın kapı süsü...

yapılışı:

babayla birlikte mukavva üzerine bir bulut çizilir, kesilir ve bundan iki adet yapılır. bunlar bizim kalıplarımız olacaktır. sonra bu kalıplara, kumaşçılarda satılan slikonlardan alınır bu kalıpların boyutunda kesilir ve yapıştırılır. puf puf olması sağlanır. daha sonra yine kumaşçılardan bulutumuzun hangi renk, desen, dokuda olmasını istiyorsak, ona göre kumaş alınır ve iki bulut ayrı ayrı kaplanır. sonra bu alt ve üst olarak kaplanan bulutçuklar, birleştirilir. birleşme yeri belli olmasın diye de o pembe tüyler sıcak slikonla yapıştırılır, böylece kamufle işlemi de olmuştur.

TUANA ismini tuhafiyecilerden aldığımız harflerle yaptım ama gözüme biraz sade geldiği için eminönü'ndeki parlak taş satan yerlerden aldığımız ütüyle yapışan taşlarla ekstra kontür çektim. daha bir şatafatlı oldu :) biraz süslüyüz efenim :))

HOŞ GELDİN yazısını da bilgisayardan beğendiğim bir fontu (ki yüzlerce font taradım bunun için) büyük puntolarla çıktı aldım. o yazıya bakarak işte ütüyle yapışan taşlarla kumaşın üstüne yazıyı yazdım. burda yaşadığım bir handikap oldu, seçtiğim zemin kumaşı, kadifemsi bir kumaş olduğu için taşları yerleştirmek inanılmaz zor oldu. neyse ki azmin sonu selamet misali bitti. üstüne dikkatlice bir tülbent yerleştirdim ve ütüyü sıcaklaştırdıktan sonra normal bir kumaş ütülüyor gibi ütüyü sürterek değil, ütüyü bastır, kaldır; bastır, kaldır şeklinde yaptım. niye derseniz, tabi önce normal ütü yapar gibi yaptım harfler dağıldı cünkü satılan alınan hazır kalıplar gibi bir yere sabit olmadığı için bu benim dizdiğim taşlar, her an dağılma riski taşıyorlardı. o nedenle de ilk dağılan harften sonra akıllanıp ütüyü bastır kaldır metodunu keşfettim :) böylece harflerimizi de yapmış olduk.

eşimle tasarladığımız bu kapı süsünün damlasına sıra geldi :) tuana isminin bebek isimleri sözlüğünde anlamına baktığınızda karşınıza "cennete düşen ilk yağmur damlası" tabiri geliyor. (bu uydurmasyon anlam, başka bir yazımda kökenine ineceğim tuana isminin de ;)  ) işte bu yağmur damlasından yola çıkarak, bir de bu buluttan damla düşmesi gerekiyor kanısına kapıldık işte tuana'mız o damlaydı aslında... bulut yapımında olduğu gibi aynen kalıplar, slikon yapıştırmalar, kumaş kaplamalar yapıldı. iki taraf birleştirilirken bu sefer tüy değil, gümüş renkli kurdele kullanıldı. ayrıca yine süslüyüz ya boncukçulardan aldığımız pırıltılı plastik boncuklarla süslendi damlanın etrafı. daha bir şatafatlı oldu :)

bu damla buluta, ince misina ile monte edildi. ayrıca yine etrafta buluttan sanki yağmur yağıyor izlenimi yaratmak için, misinaya kültür incileri dizildi seyrek seyrek, onlar da aynı mantıkla buluta iliştirildi.

son olarak hazırlanan bulut, göbek adı melek olan kızımızın melek kanatlarına iliştirildi :)

Hiç yorum yok: